Jak przebiegają naprawy powypadkowe w systemie bezgotówkowym?

Naprawa pojazdu uszkodzonego w wyniku stłuczki lub wypadku to ostatni etap likwidacji szkody komunikacyjnej. W jej ramach dokonuje się wymiany uszkodzonych części i przeprowadza prace blacharsko-lakiernicze. Blacharstwo umożliwia przywrócenie samochodom kształtu i estetyki sprzed pechowego zdarzenia drogowego. W jego zakres wchodzą więc takie czynności, jak wyciągnie wgnieceń, prostowanie wygiętych komponentów, klepanie karoserii, a także całkowita wymiana elementów nadwozia, które uległy najpoważniejszym uszkodzeniom. Następnie ukształtowane części karoserii pokrywa się nowym lakierem i poleruje.

Jak zatem widać, naprawa pokolizyjna to proces wieloetapowy, wymagający dużego nakładu pracy specjalistów oraz odpowiednich środków. Co za tym idzie, jest często bardzo kosztowna. Na szczęście dzięki ubezpieczeniom samochodowym możemy uniknąć dużego wydatku, a jednocześnie – skomplikowanych formalności. Możliwości takie daje opcja likwidacji szkody komunikacyjnej w systemie bezgotówkowym.

 

Na czym polega bezgotówkowe rozliczenie napraw powypadkowych?

Decydując się na opcję bezgotówkową, poszkodowany kierowca nie musi sięgać po portfel ani kartę kredytową. Nie musi również, jak już wspomnieliśmy, zajmować się formalnościami. Wystarczy, że zostawi uszkodzony samochód w warsztacie, którego pracownicy wszystko załatwią. Po zakończeniu naprawy wystawią fakturę i przedstawią ją towarzystwu ubezpieczeniowemu, z którym się rozliczą. Na to rozliczenie kierowca nie musi czekać, swój pojazd odbierze, gdy tylko odzyska on sprawność.

warsztat

Trudnym do przecenienia atutem bezgotówkowego rozliczania napraw powypadkowych jest to, że wybrać można dowolny warsztat bez oglądania się na cennik usług. A zatem decydującym aspektem będzie jego renoma. Dzięki temu kierowca ma pewność, że do jego samochodu trafią wyłącznie części najwyższej jakości, a prace blacharsko-lakiernicze przeprowadzone zostaną z maksymalną starannością.